Ramai orang ingat jantung ni hanya perlu dijaga kolestrol, bukannya yang lain. Ok, mari saya kongsikan dengan anda tentang kepentingan Coq 10 untuk kesihatan jantung ye. Coq Trol Shaklee bantu untuk kesihatan jantung ni kerana ia miliki Coq10 yang badan kita perlukan. Tapi saya nak terangkan tentang coq10 dulu ye.

“CoQ10 protects the stability of the cell membranes, protects DNA from free radical induced oxidative damage, and is capable of re- cycling and regenerating other antioxidants, such as tocopherol and ascorbate (Crane 2001)”

Nampak tak kat situ? Yang sebenarnya, coq10 ni penting untuk memastikan dinding sel kita terlindung dari radikal bebas yang boleh rosakkan sel.

Ia juga membantu dalam memelihara keadaan jantung, menurunkan tekanan darah, mengurangkan masalah migrain, membantu dalam mengawal gula untuk cegah berlakunya diabetes, membantu kulit untuk menjadi lebih muda, membantu dalam hal kesuburan, membantu dalam kesihatan otak, mencegah kanser, juga meningkatkan tenaga diri kita.

Wah, hebatnya coq10 ni. Banyak fungsi

Wow! Best sungguh! Dan hari ni saya nak kongsikan dengan anda bagaimana CoqTrol Shaklee yang ada coq10 ini, untuk berikan kesihatan kepada jantung. Kan banyak fungsinya, tapi saya nak ulas panjang perihal jantung lah.

COQ10 paling banyak ada di jantung, buah pinggang dan juga hati. Apabila rendah bilangan coq10 dalam ketiga tiga organ ini, ia akan mengurangkan tahap tenaga dan tahap produktiviti 3 organ ini tau. Boleh bayangkan kalau jantung kita kurang produktif? Mesti kita akan alami masalah kesihatan kan? Boleh jadi kepada penyakit jantung dan lain-lain juga sebab jantung adalah organ utama badan kita.

Tahap coq10 dalam badan kita ni akan berkurang tahun demi tahun. Ia lagi drastik apabila kita bandingkan denban usia. Kita di usia 40 tahun? Coq10 ada 68.2% dalam badan kita. Sebab tu lah di usia ini, jika kita tak ambil coq10 untuk penuhi balik keperluan badan kita, fungsi jantung akan makin berkurang. Kita akan mula cepat penat.

Cukupnya tahap coq10 dalam badan kita boleh membuatkan otot jantung kita pun jadi kuat. Ia boleh membuatkan denyutan jantung kita pun berada pada paras normal, tidak terlalu laju, juga tidak terlalu perlahan. Ia juga membuatkan jantung kita semakin bertenaga untuk pam darah ke seluruh badan kita.

Kenapa kita perlu ambil Coq10 dalam diet harian kita jika kita makan ubat kolestol?

Ini kerana apabila kita ambil ubat kolestrol, kadar coq10 yang dihasilkan oleh badan kita akan menurun. Ia menurun dalam salur darah kita, dalam sel sel kita termasuk lah sel jantung. Ini akan mengakibatkan kelemahan pada jantung kita, juga akan berlakunya inflamation padanya.

Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. la berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10, tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. la menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. la juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Walaubagaimanapun, tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.

Haa nampak dah kan? Coq 10 ni bukan sekadar untuk jantung, tapi untuk seluruh badan kita. Nak cantik, nak sihat, nak subur, nak bertenaga, nak kuatkan otot, macam macam lah, kita perlukan coq10. Pastikan kita pilih produk yang betul dan semulajadi ye untuk coq10 ni. Saya cadangkan anda memilih Shaklee. Kenapa ye? Haa meh nak cerita.


Banyaknya nak kena makan jika nak cukupkan 100mg Coq10 setiap hari

Cuba tengok ni, 100mg Coq10 kita nak kena ambil setiap hari, jadi kita kena makan semua ni? Haha. Pengsan. Nak minum 100 sudu makan minuak canola? Habis berbuih mulut dengan minyak gamaknya.

Nak makan ke 3.3kg mentega kacang hari hari? Berapa lah habis ni. Nak pilih yang sihat pulak kan? Ke nak makan daging 3 kilo untuk dapatkan 100mg coq10? Haha pengsan! Mencanak naik kolestrol. Overload sangat ni demi 100mg coq10.

Ke nak makan 100 cawan brokoli rebus demi 100mg coq10? Hehehe. Nak makan secawan pun, muka kita dah tukar hijau kan? Inikan pulak 100 cawan. Mati bangun balik pun kita tak nak buat. Ye kan? 🫢


Jom baca: Lelaki kena serang penyakit jantung

Apa yang Shaklee boleh bantu?

Jadi, apa solutionnya? Ahaaa CoqTrol Plus dari Shaklee lah. Ia ada 100mg setiap biji. Sebijik je telan setiap hari. Dah memenuhi keperluan badan kita.

Inilah keistimewaan Shaklee.Best kan? 1 biji saja sehari, dah penuhi keperluan badan kita untuk dapatkan coq10 setiap hari. Anda tak perlu bayar beribu -ribu atau beratus-ratus macam makanan di atas untuk dapatkan 100mg coq10 tiap hari, cuma invest untuk RM5.20 saja per day untuk kesihatan jantung anda. Berbaloi kan?

Jom, order di sini ye.
www.wasap.my/60139422527

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=846816

atau boleh terus register ahli dan dapatkan harga ahli CoqTrol di link ini.



Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *